Oczy protagonistki podczas zmysłu Yandere.

Zmysł Yandere (ang. Yandere Vision) – ważna część mechaniki w grze, która pomaga graczowi znaleźć przydatne przedmioty oraz postacie. Po uaktywnieniu zmysłu Yandere, wszystko staje się zamglone, czas zwalnia, przez co Yandere-chan chodzi wolniej, a jej oczy stają się czerwone.

Zmysł Yandere może być aktywowany poprzez przytrzymanie lewego Ctrl, bądź prawego Alt.

Oznaczanie[edytuj | edytuj kod]

Zmysł Yandere pozwala widzieć interesujące przedmioty oraz osoby przez ściany, tak samo uczniów, jak i nauczycieli. Bez przygotowania, Yandere-chan, jest w stanie ujrzeć Senpai'a, rywalki, a także użytkowe obiekty. By uaktywnić możliwość widzenia innych ludzi przez przeszkody, gracz musi ich najpierw „oznaczyć”.

„Oznaczanie” uczniów czy nauczycieli odbywa się za pomocą robienia czystych zdjęć ich twarzom i wysyłaniu ich do Info-chan, która poda informację na ich temat. Wyjątek stanowi Duch Dziewczyny, fałszywa uczennica oraz delikwenci. Gdy raz Yandere-chan pozna dzienny grafik wybranych osób, będzie mogła mentalnie wyobrazić sobie ich następne działania, dzięki czemu widzi inne osoby przez ściany.

W trybie 1980 funkcja Info-chan, a także telefony znikną [1], więc nie wiadomo, w jaki sposób protagonistka będzie w stanie „oznaczać” osoby, jeśli w ogóle ta opcja zostanie umożliwiona.

Aury[edytuj | edytuj kod]

Kiedy zmysł Yandere jest aktywowany pojawiają się linie dookoła obiektów i uczniów. Każdy kolor ma inne znaczenie.

  • Przydatne przedmioty/osoby mają cyjanowy (odcień niebieskiego) kolor, tj. trucizna, wiadra, bronie leżące luzem czy Genka Kunahito.
  • Osoby, których zdjęcia Yandere-chan wysłała do Info-chan, mają kolor zielony.
  • Potencjalnie niebezpieczne osoby mają kolor czerwony, tak samo, jak ci, którzy widzieli Yandere-chan podczas morderstwa oraz rywalki (na chwilę obecną tylko Rival-chan). Zdjęcia nie są potrzebne, by pojawiły się linie tego odcienia.
  • Senpai ma linie koloru różowego.
  • Uczniowie, którzy byli świadkami podejrzanego zachowania protagonistki, ale nie widzieli momentu ukrywania ciała lub nie posiadali żadnego bezpośredniego kontaktu z morderstwem, są przedstawieni w kolorze żółtym zaraz po zrobieniu zdjęcia. Linie zmieniają się na zielony odcień, kiedy główna bohaterka przeprosi dane osoby. (Ten typ oznaczenia może się często bugować).
  • Dowody zbrodni (krew, zwłoki itp.) mają kolor pomarańczowy.
  • Yandere-chan ma obwódkę koloru czarnego. Podobno jeszcze dwie inne postacie w grze, również będą posiadać tego typu aurę. YandereDev nie zdradził jeszcze kim będą te osoby[2].

Ciekawostki[edytuj | edytuj kod]

  • Yandere-chan może aktywować zmysł Yandere podczas biegania, ale nie w momencie kucania, czy czołgania się.
  • Możliwe, że w przyszłości oczy protagonistki podczas używania zmysłu Yandere, gdy Senpai będzie w pobliżu, będą posiadały w sobie serduszka, zamiast pustych tęczówek[3].
  • Podczas używania zmysłu Yandere, kiedy szkolna atmosfera jest bardzo niska, niektóre kolory mogą wydawać się wypaczone, podczas gdy inne linie tracą swój kolor.
  • Jeśli gracz przyspieszy czas, aktywowany zmysł Yandere będzie go spowalniać. W momencie, w którym czas jest przyspieszony, a Zmysł Yandere już dawno aktywny, minuta minie w przeciągu sekundy, ale zaraz potem spowolni.
  • Podczas aktywowania zmysłu Yandere, rozmiar teczówek Ayano nieznacznie się powiększa.

Przypisy[edytuj | edytuj kod]

<references>