Saki Miyu (jap. 望結 先) (prawdziwe imię: Saki Mayuzumi) – uczennica Akademi High School.

Wygląd[edytuj | edytuj kod]

Saki ma cyjanowe włosy związane w dwa kucyki, oraz oczy w tym samym kolorze. Na głowie nosi fioletową chustę, sugerującą, że jest w klubie kulinarnym. Posiada również fioletowy fartuszek w białe kropki, a na prawej ręce ma cyjanową bransoletkę przyjaźni. Ubiera białe podkolanówki, majtki tego samego koloru i domyślny mundurek, chyba, że gracz dostosuje go inaczej.

Po rozwiązaniu klubu kulinarnego, przestanie nosić chustę i fartuszek.

Osobowość[edytuj | edytuj kod]

Saki pozująca do zdjęcia.

Saki jest duszą towarzystwa, co oznacza, że po nakierowaniu na nią aparatu telefonu, zapozuje do zdjęcia.

Jeżeli zobaczy zwłoki lub będzie świadkiem morderstwa, to pobiegnie do najbliższego, zatłoczonego miejsca i zadzwoni na policję. Jednak jeśli ofiarą będzie Kokona, a ta będzie świadkiem - rzuci się na gracza i będzie próbowała go obezwładnić.

Następnego dnia, jeżeli widziała Ayano zabijającą kogoś, nie będzie chciała z nią rozmawiać, a przy próbie zrobienia jej zdjęcia, zakryje twarz ręką. Natomiast gdy nie będzie wiedziała, że to gracz zabił daną osobę, będzie zachowywała się normalnie.

Informacje[edytuj | edytuj kod]

Uwielbia słodycze, cukierki i desery. Nigdy nie tyje, bez względu na to, jak niezdrowo się odżywia. Przyjaciółka Kokony Haruki i jej najbliższa powierniczka. Prawdopodobnie Kokona omawia z nią prywatne sprawy. Informacje o Saki, po wysłaniu jej zdjęcia do Info-chan.

Tematy konwersacji[edytuj | edytuj kod]

Lubiane[edytuj | edytuj kod]

  • Gotowanie
  • Teatr
  • Muzyka
  • Koty
  • Sprawiedliwość
  • Przyjaciele
  • Rodzina
  • Pieniądze

Nielubiane[edytuj | edytuj kod]

  • Okultyzm
  • Gry Wideo
  • Przemoc
  • Samotność
  • Plotkowanie

Zadanie[edytuj | edytuj kod]

ZadSM 8-3-17.png

Saki prosi Ayano o odnalezienie jej biustonosza, który znajduje się pod murami szkoły, za drzewem wiśni, po przyjęciu zadania.

Powód znajdowania się biustonosza w dość dziwnym miejscu został wyjaśniony podczas rozmowy z Kokoną w domu protagonistki. Saki miała go sprzedać, ale spanikowała i nie zrobiła tego, przez co wyrzuciła go na teren szkoły.

Rutyna[edytuj | edytuj kod]

O 7:05 AM, Saki wchodzi na teren szkoły, a o 7:10 AM zmienia buty przy swojej szafce. O 7:15 idzie do klubu kulinarnego, gdzie przygotowuje jedzenie z resztą jego członków, po czym wychodzi z niego i chodzi po szkole, rozdając przygotowane przez nią jedzenie innym uczniom Akademii.

O 8:00 AM idzie do klasy 1-1, gdzie o 8:30 AM zaczyna swoje poranne zajęcia. Kończy je o 1:00 PM. W poniedziałek idzie na dach porozmawiać z Kokoną o problemach rodzinnych dziewczyny. W każdy inny dzień przygotowuje jedzenie w swoim klubie i rozdaje je uczniom w szkole.

Wraca do klasy o 1:30 PM na popołudniowe zajęcia, które kończy o 3:30 PM. Wtedy również idzie sprzątać szkołę do 4:00 PM. Po sprzątaniu idzie do swojego klubu, gdzie zostaje do końca dnia.

Relacje[edytuj | edytuj kod]

Kokona Haruka[edytuj | edytuj kod]

Jest jej najlepszą przyjaciółką. Według Info-chan, Kokona jest skłonna do wyjawiania jej problemów osobistych. Pierwszy raz spotkały się w szkole podstawowej, jak były dziećmi.

Oprócz tego, Saki próbowała pomóc Kokonie w sprzedaży używanej bielizny chłopakom z innej szkoły, jednak dziewczyna nie wytrzymała presji i wyrzuciła swój biustonosz za mur szkoły. Mimo to, jeśli Saki dowie się o płatnych randkach dziewczyny, początkowo będzie w szoku, jednak będzie też strapiona, że nie może jej pomóc. W końcowej wersji gry będą występować animacje, gdzie Saki pociesza Kokonę, jednakże gdy sytuacja zajdzie za daleko - zacznie jej unikać.

Jeśli Kokona stałaby się rywalką w grze, Saki będzie jej podwładną.

Saki nigdy nie zakocha się w Kokonie, YandereDev potwierdził, że nie istnieje szansa na miłość pomiędzy tą dwójką.

Ciekawostki[edytuj | edytuj kod]

  • Obecnie MOM0KI podkłada głos Saki.
  • Niektórzy sądzą, że jej design mógł być oparty na wyglądzie japońskiego Vocaloida - Hatsune Miku.
  • Przed aktualizacją z 15 kwietnia 2015 roku nazywała się Azu Naka.
  • Jej męskim odpowiednikiem był Sora Sosuke.
  • Przed aktualizacją z 1 listopada 2015 roku, Saki była jedynym NPC, który umiał zabijać.
  • Przed aktualizacją z 15 listopada 2015 roku Saki należała do klubu komputerowego, a potem do kółka teatralnego, do aktualizacji z 2 grudnia 2015 roku.
    • Wcześniej należało wcisnąć M, żeby to się stało.
  • Przed aktualizacją z 8 lutego 2016 roku (Cosmetic Update), miała ten sam model fryzury co Witness-chan.
  • Bransoletka przyjaźni została dodana w aktualizacji z 16 stycznia 2017 roku, a zakolanówki, oraz inny kolor majtek zostały dodane w aktualizacji z 2 lutego 2017 roku, natomiast 18 sierpnia 2018 zostały na powrót usunięte.
  • Saki to jedyna osoba z tęczowej szóstki, której gracz nie spotka na mieście.

Przypisy[edytuj | edytuj kod]