Regrrggrre-0.png

Rywalki (ang. Rivals) – główne antagonistki w grze. Wszystkie (z wyjątkiem Hanako oraz prawdopodobnie Megami) są zakochane w Taro Yamadzie. Pierwsze pięć z nich wierzy w mit o drzewie zakochanych i zdecyduje się wyznać mu miłość w piątek po szkole. Senpai zawsze zaakceptuje miłość rywalki jeśli jej nie wyeliminujemy, na co będziemy mieli tylko tydzień. Każda kolejna rywalka będzie trudniejsza od poprzedniej.

Testowe rywalki[edytuj | edytuj kod]

To rywalki, które istnieją, bądź istniały w grze na potrzeby testów i prawdopodobnie nie pojawią się w finalnej wersji gry.

Rival-chan[edytuj | edytuj kod]

Tak zwana „Rival-chan”, jest modelem zakupionym przez YandereDeva na Asset Store, pod nazwą „Satomi Makise” i pierwsza wersją Osany Najimi. Pojawiła się w trzeciej części starego intra, a w grze byłą tylko na potrzeby testowania czerwonej obwódki w Zmyśle Yandere, dlatego też nie można jej zabić, ani nie posiada rutyny. Przez cały czas stoi nieruchomo pod jednym z drzew na dziedzińcu, jednak, kiedy się przed nią stanie i wciśnie spację, będzie wykonywać różne pozy. Po zaimplementowaniu Osany, zastąpiono jej imię jako "Raibaru Fumetsu".

Raibaru po dodaniu Osany ma ją chronić co będzie uniemożliwiało zabicie Osany bronią.

Victim-chan[edytuj | edytuj kod]

Tak zwana „Victim-chan”, jest modelem wykonanym przez YandereDeva tylko na potrzeby testowania animacji zabijania. Razem z „Witness-chan” pojawiła się w „How To Get Away With Murder In Yandere Simulator”, gdzie została też pokazana jej poniedziałkowa rutyna. Najpierw po przyjściu do szkoły szła porozmawiać z Senpai'em, a potem z Witness-chan, po czym prawdopodobnie, szły razem na lekcje. Została usunięta z gry, ponieważ istniała tylko w celu pokazania funkcji rozgrywki w jednym filmie i nie była ona całkowicie wymodelowaną postacią.

Kokona Haruka[edytuj | edytuj kod]

Kokona Haruka była testową rywalką wybraną przez YandereDeva do testowania metod eliminacji. Miał on dylemat, co zrobić z faktem, że Kokona jest bardzo podobna do trzeciej, oficjalnej rywalki - Kizany Sunobu i nawet planował ją usunąć, ale ostatecznie pozostanie w finalnej grze. Po zaimplementowaniu Osany została normalnym NPC

Rywalki trybu fabularnego[edytuj | edytuj kod]

Rywalki te pojawią się w finalnej wersji gry. Każda z nich będzie posiadać swój „tydzień”. Planowane jest 10 rywalek. Każda kolejna rywalka będzie trudniejsza do wyeliminowania od poprzedniej. Chwilowo jedyną rywalką w grze jest Osana Najimi

Osana Najimi[edytuj | edytuj kod]

Osana będzie naszą pierwszą i najłatwiejszą rywalką w grze. Jest przyjaciółką z dzieciństwa Senpai'a. Pojawia się w grze już w pierwszym tygodniu. Jej osobowość to "Tsundere". Tsundere to ktoś, kto pod wpływem miłości staje się dokuczliwy wobec obiektu swoich westchnień, żeby ten nie odkrył co do niego naprawdę czuje. Wierzy w mit o drzewie wiśni i jeśli jej nie wyeliminujemy to wyzna Senpai'owi w piątek pod nim swoją miłość. Jej aktualną dawczynią głosu jest Brittany Lauda.

Amai Odayaka[edytuj | edytuj kod]

Amai będzie naszą drugą rywalką w grze. Jest przewodniczącą klubu kulinarnego. Pojawi się w grze dopiero w drugim tygodniu, ponieważ zachorowała od zjedzenia zepsutej muffinki. W tym czasie żeby zapisać się do klubu trzeba będzie pogadać z jej zastępcą, Shoku Tsuburaya Osobowość Amai to "Słodka i Delikatna". Będzie ona ciepłą, łagodną i życzliwą dziewczyną. Również ma być przedstawiona jako Onee-chan (jap. お姉ちゃん, pl. Starsza siostra). Wierzy w mit o drzewie wiśni, i jeśli jej nie wyeliminujemy, wyzna Senpai'owi w piątek pod nim swoją miłość. Jej aktualną dawczynią głosu jest Kimberley Anne Campbell.

Kizana Sunobu[edytuj | edytuj kod]

Kizana będzie naszą trzecią rywalką w grze. Jest przewodniczącą klubu teatralnego. Pojawi się w grze dopiero w trzecim tygodniu, ponieważ złamała nogę podczas jednego ze swoich przedstawień. W tym czasie żeby zapisać się do klubu trzeba będzie porozmawiać z jej zastępcą. Osobowość Kizany to "Arogancka i Egoistyczna". Będzie ona wzniosłą, zadufaną i zarozumiałą osobą. Również początkowo miała być Himedere, ale YandereDev z tego zrezygnował, ponieważ wtedy nie mogłaby być rywalką. Możliwe że zamiast tego będzie Kamidere. Wierzy w mit o drzewie wiśni, i jeśli jej nie wyeliminujemy, wyzna Senpai'owi w piątek pod nim swoją miłość. Jej aktualną dawczynią głosu jest Katelyn Barr.

Oka Ruto[edytuj | edytuj kod]

Oka będzie naszą czwartą rywalką w grze. Jest przewodniczącą klubu okultystycznego. Pojawi się w grze dopiero w czwartym tygodniu, nie jest wiadome dlaczego, jednak będzie to miało coś wspólnego z jej mrocznym sekretem. W tym czasie żeby zapisać się do klubu trzeba będzie pogadać z jej zastępcą (obecnie jest nim Shin Higaku). Osobowość Oki to "Dziwna i Mroczna", jednak obecnie jest ona tchórzem. Jest też strachliwa, bojaźliwa i nieprzystosowana społecznie. Możliwe, że jest Dandere. Wierzy w mit o drzewie wiśni, i jeśli jej nie wyeliminujemy, wyzna Senpai'owi w piątek pod nim swoją miłość. Jej aktualną dawczynią głosu jest Cait Myers (MOM0KI).

Asu Rito[edytuj | edytuj kod]

Asu będzie naszą piątą rywalką w grze. Jest przewodniczącą klubu sportowego. Pojawi się w grze dopiero w piątym tygodniu, ponieważ trenowała do olimpiady. W tym czasie, żeby zapisać się do klubu trzeba będzie porozmawiać z jej zastępcą. Osobowość Asu to "Energiczna i Konkurencyjna". Będzie ona pozytywną i porywczą dziewczyną. Również ma być przedstawiona jako Genki-chan (jap. 元気ちゃん) (pl. Wysportowana dziewczyna). Wierzy w mit o drzewie wiśni, i jeśli jej nie wyeliminujemy, wyzna Senpai'owi w piątek pod nim swoją miłość. Jej aktualną dawczynią głosu jest Dawn M Bennett.

Muja Kina[edytuj | edytuj kod]

Muja będzie naszą szóstą rywalką w grze. Jest zastępczynią szkolnej pielęgniarki. Pojawi się w grze dopiero w szóstym tygodniu, ponieważ jest ona jedynie na zastępstwie. Jej osobowość to "Niemądra i Niezdarna". W przeciwieństwie do Midy, nie będzie taka na jaką wygląda, będzie czystą i niewinną kobietą, a jej atrakcyjny wygląd jest niezamierzony z jej strony. Ponieważ jest dorosła, nie wierzy w mit o drzewie wiśni, więc nie wyzna Senpai'owi miłości pod nim, tylko prawdopodobnie w swoim gabinecie. Jej aktualną dawczynią głosu jest Dawn M Bennett.

Mida Rana[edytuj | edytuj kod]

Mida będzie naszą siódmą rywalką w grze. Jest zastępczynią nauczycielki klasy Senpai'a (aktualnie Kaho Kanon). Pojawi się w grze dopiero w siódmym tygodniu, ponieważ jest ona jedynie na zastępstwie. Jej osobowość to "Zmysłowa i Uwodzicielska". W przeciwieństwie do Muji będzie dokładnie taką osobą na jaką wygląda, czyli niegrzeczną i puszczalską kobietą. Jej atrakcyjny wygląd jest jak najbardziej zamierzony z jej strony. Ponieważ jest dorosła, nie wierzy w mit o drzewie wiśni, więc nie wyzna Senpai'owi miłości pod nim, tylko prawdopodobnie w jego klasie (3-2). Jej aktualną dawczynią głosu jest Marissa Lenti.

Osoro Shidesu[edytuj | edytuj kod]

Osoro będzie naszą ósmą rywalką w grze. Jest przewodniczącą delikwentów. Pojawi się w grze dopiero w ósmym tygodniu, ponieważ została wyrzucona z poprzedniej szkoły. Jej osobowość to "Charakterna i Budząca Grozę". Nie będzie ona zła, ale jest chuliganem. Jest typem Otokoppoi on'na (jap. 男っぽい女) (pl. Męska kobieta). Ma łatwą tendencję do pakowania się w kłopoty, i prawdopodobnie też będzie jedyną rywalką, której przy próbie wyeliminowania za pomocą wydalenia ze szkoły nie będziemy musieli w nic wrabiać, ponieważ prawdopodobnie robi wiele zabronionych rzeczy, więc będzie wystarczyło tylko to udowodnić. Ponieważ nie jest zbyt dziewczęca, nie wierzy w mit o drzewie wiśni, więc prawdopodobnie wyzna Senpai'owi miłość przy piecu, tam gdzie zwykle przesiadują delikwenci. Jej aktualną dawczynią głosu jest Alexis Silvera.

Hanako Yamada[edytuj | edytuj kod]

Hanako będzie naszą dziewiątą rywalką w grze. Jest młodszą siostrą Senpai'a. Pojawi się w grze dopiero w dziewiątym tygodniu, ponieważ podczas wakacji rodzice Taro i Hanako rozwiedli się, przez co jej brat mieszka z jednym z rodziców, a ona z drugim gdzie indziej, więc uczęszczała do innego liceum, jednak po 8 tygodniach, tak stęskniła się za bratem, że ubłagała swoją matkę lub ojca (w zależności z którym mieszka), by mogła uczęszczać do szkoły z nim, co jej się udało. Osobowość Hanako to "Dziewczęca i dziecinna". Będzie ona przylepna, urocza i emocjonalnie uzależniona od brata, z powodu tak długiej rozłąki. Ma być też przedstawiona jako "Happy anime girl" (jap. ハッピーアニメガール, pl. Szczęśliwa dziewczyna z anime). W piątek nie wyzna bratu miłości tylko poprosi go by w najbliższym czasie nie znalazł sobie dziewczyny, więc prawdopodobnie nie zrobi tego pod drzewem wiśni. Jej aktualną dawczynią głosu jest Dawn M Bennett.       

Megami Saikou[edytuj | edytuj kod]

Megami będzie naszą dziesiątą i najtrudniejszą rywalką w grze. Jest przewodniczącą samorządu uczniowskiego. Pojawi się w grze dopiero w dziesiątym tygodniu, ponieważ jej ojciec zabronił jej chodzić do szkoły, gdyż z nieznanego źródła dowiedział się, że jest w niej ktoś niebezpieczny. Podczas kiedy nie obchodzi go los innych uczniów, a jedynie własnej córki, Megami zależy także na bezpieczeństwu pozostałych w szkole, więc decyduje się wbrew jego zakazowi do niej wrócić. Jej osobowość to "Nietykalna Bogini". Będzie ona ściśle zdyscyplinowaną osobą. Prawdopodobnie nie jest zakochana w Senpai'u, i nie wyzna mu miłości w piątek, ale będzie próbowała nie dopuścić, by Yandere-chan to zrobiła, ze względu że z nieznanej przyczyny wie, że ktoś śledzi Senpai'a. Jej aktualną dawczynią głosu jest Amanda Lee.

Rywalki trybu 1980[edytuj | edytuj kod]

Osobny artykuł: Tryby#Tryb 1980.

Duch Dziewczyny[edytuj | edytuj kod]

Obecnie jest jedyną znaną rywalką tego trybu. Możliwe, że jej śmierć będzie pokazana tylko w intrze do tego trybu, bez możliwości jej eliminacji, aby uniknąć paradoksu czasowego.

Rywalki w DLC[edytuj | edytuj kod]

Sylwetki rywalek DLC.png

YandereDev wspomniał na swoim blogu, że po wydaniu gry, chciałby stworzyć DLC, dodające pakiet dodatkowych "rywalek", które Yandere-chan mogłaby wyeliminować. Te rywalki nie byłyby kanoniczne i działałyby inaczej niż te kanoniczne. Z kolei w filmiku „The Curious Case of Kokona Haruka", zostały pokazane sylwetki postaci, na których YandereDev, prawdopodobnie ma zamiar wzorować rywalki:

  • Na arcie dziewczyny "Shrine Maiden", autorstwa Sensiblebunnyadopts, będzie wzorowana rywalka będąca istotą zmiennokształtną, czyli nadprzyrodzonym stworzeniem, tak jak sukkub, czy duch dziewczyny z łazienki, ale z wyglądem normalnej uczennicy. Byłaby czarownicą lub nadnaturalną postacią, która mogłaby zmieniać swój wygląd. Podszywałaby się pod innych uczniów i udawała, że jest nieszkodliwym NPC, aby w najmniej oczekiwanym momencie wejść w drogę Ayano. Mogłaby też przybrać postać samego Senpai'a, by zbliżyć się do Yandere-chan i ją zabić, zanim zrobi to protagonistka.
  • Na arcie Maggey Byrde, z gry "Ace Attorney" będzie wzorowana rywalka będąca młodą policjantką, czyli policjantką, która zakochuje się w Senpai'u, gdy bada przestępstwa w szkole. Prowadzi śledztwo w sprawie morderstw w szkole Yandere-chan. Poznaje Senpai'a, rozwija uczucia do niego i jest przy nim w szkole, aby chronić go przed mordercą. W przeciwieństwie do innych rywalek, będzie aktywnie szukać mordercy i próbować połączyć ze sobą dowody.
  • Na arcie, Aishy, jako maga bojowego, z gry "Elsword", autorstwa Altaurie, będzie wzorowana rywalka będąca magiczną dziewczyną, czyli niezwykłą istotą, która chce ocalić świat przed Yandere-chan, zmieniając Senpai'a w magicznego chłopca, za pomocą swojego "pocałunku prawdziwej miłości".
  • Na arcie Kururi i Mairu Orihara, z anime „Durarara!!", autorstwa Zero-chan, będą wzorowane rywalki będące bliźniaczkami, czyli siostrami, które chcą się dzielić Senpai'em. Obie zakochane są w Senpai'u i bez problemu zgadzają się "podzielić" nim. Dwie rywalki naraz, od razu zmienią dynamikę rozgrywki i dadzą graczowi nowe wyzwanie. Fani spekulują, że ich imiona to "Miyuki" i "Sadako", gdyż na swoim blogu, YandereDev wspomniał rywalki o takich imionach.
  • Na jedynym należącym do YandereDeva arcie, oryginalnego wyglądu Yandere-chan, autorstwa Aea, będzie wzorowana rywalka będąca inną yandere, czyli inną dziewczyną nieodczuwającą emocji, dopóki nie spotkała naszego Senpai'a. Byłaby w stanie zrobić wszystko, co może nasza bohaterka i używałaby takich samych metod, mających na celu wyeliminowanie protagonistki. Chodziłaby po szkole, zbierając broń, zanim zdąży to zrobić Ayano, mordowałaby NPC i próbowała wyznaczyć dowody, aby wrobić swoją rywalkę oraz rozpowszechniać plotki, by zniszczyć jej reputację.

YandereDev właśnie w tym filmiku wspomniał, że Kokona Haruka może zostać rywalką DLC, gdyż była testową rywalką, została uwięziona w paradoksie czasowym, w którym tydzień z jej życia powtarza się bez końca i za każdym razem ginęła na coraz to nowsze sposoby, przez co stała się ekspertem potrafiącym przewidzieć każdy ruch Yandere-chan i chcąc złamać paradoks czasowy, będzie ona próbowała zabić Ayano, podobnie jak Nemesis.

Z kolei w filmiku „The Origin of Midori Gurin”, twórca gry powiedział, że planuje także umieścić Midori Gurin jako rywalkę DLC, która uzbrojona w pełną wiedzę na temat gry w wyniku ciągłego zadawania mu pytań, byłaby prawie nie do powstrzymania.

Rywalki w Halloween DLC[edytuj | edytuj kod]

YandereDev także rozważał zrobienie drugiego DLC, którego głównym tematem by było Halloween, jednak nie wiadomo czy z tego przypadkiem nie zrezygnował. To DLC prawdopodobnie dodawałoby trzy dodatkowe rywalki:

  • Sukkub, czyli demon, który pojawił się w Akademii przez to, że jeden z męskich uczniów, był na tyle zdesperowany, aby nie być już prawiczkiem, że zdecydował się ją przyzwać. Sukkub, jednak nie zainteresowała się chłopakiem i przychodzi do szkoły w poszukiwaniu lepszej zdobyczy. Znajduje Senpai'a i natychmiast się w nim zakochuje, w sposób, którego nigdy wcześniej nie znała. Ukrywa skrzydła i ogon używając magii i zaczyna uczęszczać do szkoły jako "uczennica wymiany walut". Utrzymanie tej formy, wymaga od niej zużywania swojej magicznej energii, a jedynym sposobem jej odzyskania jest czerpanie siły życiowej od męskich uczniów. W przeciwieństwie do innych rywalek, nie można jej zabić zwykłą bronią. Aby ją pokonać, Yandere-chan musi odsłonić jej prawdziwe oblicze sukkuba, zmusić ją do wyczerpania magicznej energii uniemożliwiając jej żywienie się męskimi uczniami albo podejść do klubu okultystycznego i wymyślić niekonwencjonalny sposób na śmierć demona.
  • Duch Dziewczyny, czyli duch nawiedzający szkolną toaletę. Ci, którzy znają fabułę Yandere Simulator, mogą wiedzieć o Easter Eggu Ducha. Matka Yandere-chan również była Yandere w liceum i zabiła uczennicę w jednej ze szkolnych łazienek. Gracz może zobaczyć Ducha Dziewczyny, którą zabiła matka Yandere-chan, gdy pójdzie do łazienki i zrobi zdjęcie. Ale co jeśli ten duch będzie chciał się zemścić na matce Yandere-chan, krzywdząc jej córkę? Duch może zdecydować, by przekierować całą swoją moc, aby zyskać fizyczną formę i zacząć romansować z Senpai'em zanim Yandere-chan wyzna mu swoje uczucia. Podobnie jak sukkuba, Yandere-chan nie będzie w stanie „zabić” ducha i będzie musiała wyeliminować ją używając niekonwencjonalnych metod. Po raz kolejny być może klub okultystyczny byłby kluczem do pozbycia się jej.
  • Słodka kosmitka[1]

Ciekawostki[edytuj | edytuj kod]

  • W przyszłości, w zależności z jakiego klubu pochodzą, rywalki będą mogły uchronić się przed Yandere-chan na różne sposoby.
  • Zabicie rywalki wcześniej niż to przewidywane pozwoli graczowi przejść do następnego tygodnia.
  • Urodziny każdej rywalki wypadną na inny miesiąc roku.
  • Tylko po śmierci Osany i Hanako Senpai'owi spadnie psychika.
  • Pierwotnie to Info-chan miała być ostatnią rywalką w grze, ale YandereDev zrezygnował z tego pomysłu i stworzył Megami Saikou.
  • Każda rywalka, będzie miała swoje unikalne majtki[2], o unikalnych „mocach”[3], które Ayano będzie mogła nosić po wyeliminowaniu ich.[4]
  • Tylko rywalki będą miały mroczne sekrety. Wyjątkiem może być dziennikarz.
    • Ciąża może być mrocznym sekretem jednej z rywalek.
  • Jeśli rywalki będą miały rodzeństwo, to nie będzie ono uczęszczało do Akademi High School. Jedynym wyjątkiem od reguły jest Hanako Yamada.
  • Realizacja możliwości ukrycia Yandere-chan jako rywalki jest bardzo trudna, więc nie może być zagwarantowana.
  • YandereDevowi podoba się pomysł włamania się do domu rywalki niszcząc jej pokój. W aktualizacjach w 2015-2016 zostało dodane miasto , ale włamanie się do domu rywalki nie było jeszcze dodane.
  • Zamordowanie rywalki, która jest także liderką jakiegoś z klubów nie spowoduje jego zamknięcia; każdy klub posiada jeszcze jedną osobę, która może podjąć te stanowisko, dzięki czemu klub może pozostać otwarty nawet po śmierci lidera.
  • Osobowość każdej rywalki, zostanie przedstawiona poprzez unikalne animacje, których nie będą posiadać inni NPC.
  • W jednym lub dwóch przypadkach gracz będzie mógł użyć byłej rywalki, jako „narzędzie”, aby wyeliminować przyszłą rywalkę. Jednak nie będzie można tego wykorzystać u wszystkich rywalek.
  • Osana, jako najprostsza rywalka, nie będzie posiadać hasła na telefonie, lecz następne rywalki będą takowe posiadały i zanim Yandere-chan ukradnie im telefon, będzie musiała poznać do niego kod.[5]
  • Rywalki zostały zaprojektowane na bazie metod eliminacji (obrócenie przyjaźni przeciwko u Osany, otrucie jedzenia u Amai, zabicie na scenie u Kizany, demoniczne rytuały u Oki, sabotaż wyścigów u Asu, itd.).[6]
    • Drugą opcją było to, żeby każda z rywalek była typem „Dere”, z czego niektóre zostały wykorzystane (Osana będąca po części Tsundere, Kizana będąca po części Himedere, Oka będąca po części Dandere, Osoro będąca po części Kuudere).
    • Trzecią opcją było to, żeby każda z rywalek była typową postacią z symulatora randek, z czego niektóre zostały wykorzystane (Osana będąca przyjaciółką z dzieciństwa, Amai będąca słodką i delikatną dziewczyną, Oka będąca mroczną i tajemniczą dziewczyną, Asu będąca energiczną i towarzyską dziewczyną, Megami będąca super popularną idolką szkoły, itd.).
    • Czwartą opcją było to, żeby każda z rywalek była przewodniczącą klubu, co da im specjalną umiejętność, która sprawia, że ​​są trudne do wyeliminowania, z czego niektóre zostały wykorzystane (Amai będąca przewodniczącą klubu kulinarnego, Kizana będąca przewodniczącą klubu teatralnego, Oka będąca przewodniczącą klubu okultystycznego, Asu będąca przewodniczącą klubu sportowego, Megami będąca przewodniczącą samorządu uczniowskiego, itd.).
    • Piątą opcją było to, żeby każda z rywalek była koncepcją zakochania, z czego niektóre zostały wykorzystane (Osana reprezentuje zakochanie się bez wzajemności, utrzymywane w tajemnicy przez lata, Amai, Kizana, Oka i Asu reprezentują zakochanie się od pierwszego wejrzenia, Muja, Mida i Osoro reprezentują zakochanie się które jest zakazane i nie mile widziane przez społeczeństwo, itd.).
  • Jeśli rywalki byłyby w pierwszym tygodniu rozrywki, to Senpai by wybrał Osanę, jako swoją dziewczynę.[7]

Przypisy[edytuj | edytuj kod]

<references>