Psychika (ang. Sanity) – jeden z najważniejszych elementów gry. Określa ona jak bardzo ujawnia się pra

Yandere-Chan w stanie wyraźnego obłędu.

wdziwa natura Yandere-chan.

Jeśli Senpai zauważy Yandere-chan obłąkaną, skutkuje to natychmiastowym zakończeniem gry. Przebywając w takim stanie wśród reszty uczniów, obniży się jej reputacja. W przyszłych wersjach, niektórzy uczniowie, ze specyficznymi osobowościami, będą podejrzewać Ayano o zabójstwo

Jeśli nie pozbędziemy się zwłok i Yandere-chan wróci do domu w stanie widocznego obłędu, stanie się ona głównym podejrzanym, co może skutkować końcem gry. 

Kardiograf i psychika[edytuj | edytuj kod]

Kardiograf mierzy tętno, które odzwierciedla stan psychiki. Znajduje się on w lewym

Kardiograf przy najwyższej poczytalności.

Kardiograf przy najniższej poczytalności.

dolnym rogu ekranu gry. Kiedy Yan-chan ma wysoką poczytalność, ekran jest jasnoróżowy ze wzrostem tętna pojawiającego się ok. raz na sekundę.

Im bardziej wzrasta obłąkanie u dziewczyny, tym bardziej przyśpiesza jej tętno oraz kardiograf staje się bardziej czerwony.

Jeśli protagonistka jest kompletnie niepoczytalna, kardiograf zmieni kolor na czerwony, a wzrost tętna będzie się dynamicznie zmieniał, świadcząc o jego przyśpieszeniu.

Psychika 80%[edytuj | edytuj kod]

Psychika Yandere-chan osiągnie 80% po porwaniu, zabiciu lub rozczłonkowaniu zwłok jednej osoby. Wtedy jej tętno przyśpiesza, a głowa zaczyna lekko drgać. Jej twarz staje się nieco przyciemniona. Na ekranie pojawia się także lekki cień.

Sanity80.png
80.png

Psychika 60%[edytuj | edytuj kod]

Psychika Yan-chan osiągnie 60% po zabiciu lub rozczłonkowaniu zwłok dwóch osób. Wtedy dziewczyna porusza się z lekko zgiętymi łokciami, a cień pokrywający jej twarz staje się ciemniejszy. Jej źrenice znacznie matowieją, a kardiograf zmienia kolor na bardziej czerwony. Cień na ekranie staje się bardziej widoczny.

2-0.png
60.png

Psychika 40%[edytuj | edytuj kod]

Psychika Ayano osiągnie 40% po zabiciu lub rozczłonkowaniu zwłok trzech osób. Jej twarz staje się już znacząco ciemniejsza. Muzyka w tle zaczyna się zniekształcać.Także na twarzy dziewczyny widać lekki uśmiech.

Sanity40.png
40.png

Psychika 20%[edytuj | edytuj kod]

Psychika Yandere-chan osiągnie 20% po zabiciu lub rozczłonkowaniu zwłok czterech osób. Kardiograf zmienia kolor na czerwony. Protagonistka zaczyna się garbić, a cień na jej oczach staje się jeszcze bardziej ciemniejszy, przez co źrenice Yandere-chan stają się już prawie niewidoczne. Uśmiech dziewczyny staje się większy. Na ekranie pojawiają się sceny, w których Ayano zabija swoją obecną rywalkę. 

Sanity20.png
20p.png

Psychika 0%[edytuj | edytuj kod]

Psychika Yandere-chan osiągnie 0% po zabiciu lub rozczłonkowaniu zwłok pięciu osób. Tętno ekstremalnie przyśpiesza, źrenice są kompletnie niewidoczne oraz zmiejszone, a twarz protagonistki staje się bardzo przyciemniona. Na twarzy protagonistki widać wielki uśmiech. Również ekran gry się zmienia, staje się szary, rozmazany i zauważalnie drga. Od tego momentu uczniowie oraz nauczyciele stają się czarni, przez co nie można nikogo rozpoznać. Ayano zaczyna atakować każdą napotkaną osobę, bez ingerencji gracza. Dziewczyna co kilka sekund chichocze, przez co zauważają ją inne osoby. W takim stanie dziewczyna nie ma możliwości rozmawiać z innymi uczniami.

Sanity0.png
0.png

Sposoby na podwyższenie psychiki[edytuj | edytuj kod]

Istnieje kilka sposobów na podwyższenie psychiki:

  • Śmianie się tak długo, dopóki tętno i twarz protagonistki nie wrócą do normy.
  • Robienie zdjęć Senpai'owi i ich oglądanie lub przebywanie niezauważonym w jego aurze.
  • Dołączenie do klubu okultystycznego, który sprawi, że poczytalność Yandere-chan będzie spadać o 50% wolniej i stanie się mniej zauważalna dla innych uczniów.
  • Majtki „małe stringi”, sprawiają, że psychika będzie spadać o 50% wolniej.
  • Odczekanie, aż Ayano się uspokoi, co można przyspieszyć dzięki telefonowi, bądź używając klawisza +.
  • Pomodlenie się do Mr. Jazzy Feet o „odpuszczenie grzechów”.
  • Jest także manga o nazwie Yokai Story, którą można kupić w mieście. Czytając tę mangę Yandere-chan podwyższa poziom swojego odrętwienia. Ta umiejętność pozwoli jej na zabicie większej ilości osób, tracąc przy tym mniej psychiki. Można także uzyskać poziomy tej umiejętności, dzięki graniu w gry, będąc członkiem klubu gier.

Jeśli Yandere-chan założy specjalne majtki mając obojętność na najwyższym poziomie i należąc przy tym do klubu okultystycznego, wtedy potrzeba będzie 30 morderstw, aby osiągnęła pełną niepoczytalność.

Ekran gry przy najniższym stanie psychiki.

Psychika Senpai'a[edytuj | edytuj kod]

Senpai również posiada ukrytą psychikę, która w przyszłości będzie mieć istotny wpływ na zakończenie gry lub jego codzienną rutynę podczas rozgrywki. Jeśli Hanako Yamada zostanie zabita, to Senpai przeżyje to bardzo dotkliwie. Podobnie stanie się w przypadku śmierci Osany Najimi. Efekty psychiki Senpai'a będą zależeć od budżetu wolontariuszy.

Yandere-chan zupełnie nie obchodzi psychika Senpai'a; fakt, że jej ukochany może się nabawić przez nią chorób psychicznych jest dla niej całkowicie normalny, gdyż jest gotowa na wszystko, aby tylko pozbyć się rywalek.

Dźwięki[edytuj | edytuj kod]

Śmiech #1

Śmiech #2

Śmiech #3

Śmiech #4

Ciekawostki[edytuj | edytuj kod]

  • Psychika została dodana w aktualizacji z 15 stycznia 2015 roku.
  • W przyszłości Yandere-chan, aby podwyższyć swoją psychikę będzie mogła namalować portret Senpai'a, będąc w klubie artystycznym.
  • W przyszłości udanie się do gabinetu pedagoga, także pomoże przywrócić psychikę do normy.
  • Jeśli Ayano będzie próbowała wrobić w morderstwo innego ucznia, a sama będzie miała niską psychikę to policja aresztuje zarówno ucznia jak i Yandere-chan.
  • Animacje zabijania kataną, zależne od psychiki zostały zaprezentowane po raz pierwszy w filmiku zatytułowanym „May 1st Build Delayed”.
  • Animacje zabijania, zależne od psychiki zostały stworzone przez Samuela Chenga.
  • MH Psycha.png
    Możliwe, że w przyszłości kardiograf będzie widoczny pod porą dnia, w prawym górnym rogu oraz będzie posiadał na początku serce.[1]

Przypisy[edytuj | edytuj kod]

<references>