FANDOM

MGPM - ekran startowy

Ekran startowy konsolowej wersji gry

Magiczna Dziewczyna Piękna Miyuki (ang. Magical Girl Pretty Miyuki) – to franczyza znajdująca się w uniwersum Yandere Simulator. Występuje w postaci anime, mang, plakatów, gry na konsolę oraz gry VR.

W aktualizacji z 31 października 2018 roku dodano ukryty easter egg, dzięki któremu Yandere-chan może przemienić się w tytułową bohaterkę.

Gra VR Edytuj

Rozgrywka Edytuj

Klub gier przed zajęciami

Członkowie klubu gier grający przed lekcjami

Na terenie szkoły pojawiają się niewidzialne potwory. W całym budynku w jednym momencie może znajdować się tylko jeden potwór, a zadaniem gracza jest go znaleźć. Następnie należy go zestrzelić z pomocą mocy Miyuki.

Uczniowie klubu gier spacerują po budynku w poszukiwaniu potworów w każdej wolnej chwili; najprawdopodobniej są uzależnieni od gry. Ich obecność przeszkadza Yandere-chan i ma stanowić dodatkową przeszkodę. Aby zapobiec pojawieniu się niechcianych świadków, gracz powinien odnaleźć potwora przed członkami klubu i zestrzelić go, by pojawił się w innym miejscu.

Sterowanie Edytuj

  • Aktywowanie gry: ⇧ Shift
  • Strzelanie: F

Gra na konsolę Edytuj

Rozgrywka Edytuj

MGPM - rozgrywka

Tryb magiczny gry

Zadaniem gracza jest zestrzeliwanie potworów, które pojawiają się na drodze. Miyuki ma trzy życia, ukazane w grze w postaci serduszek z zielonymi klejnotami wewnątrz. Po utracie wszystkich serc, gracz otrzyma ekran „game over”.

W grze dostępne są trzy tryby: klasyczny, trudny oraz magiczny. Klasyczny tryb to zwyczajna gra, w czasie której Miyuki nie zbiera ulepszeń. Tryb magiczny różni się jedynie tym, że gracz może ulepszać swoje strzały. Tryb trudny natomiast całkowicie zmienia grafikę gry; kolory stają się wyblakłe, Miyuki po obu stronach ekranu ma widocznie wydłubane oczy, a tło z niebieskiego zmienia się na czerwone. Dodatkowo gra staje się - zgodnie z nazwą trybu - trudniejsza.

Sterowanie Edytuj

  • Klawiatura
    • Poruszanie się: Strzałki
    • Zwolnienie: Przytrzymanie lewego Shiftu
    • Strzelanie: Z
    • Ruch w tył: Q
  • Pad
    • Poruszanie się: Lewa gałka
    • Zwolnienie: Przytrzymanie LB
    • Strzelanie: A
    • Ruch w tył: B

Twórcy Edytuj

  • Sprite'y: Moenette Kyra
  • Wygląd Miyuki: Guillermo Varela Iglesias
  • Grafika Miyuki: Mulberry
  • Głos Miyuki: Lizzy Hofe
  • Muzyka: Ixbal, Cleveland Rock, Alex Falkenberg
  • Programowanie: YandereDev

Anime Edytuj

Fabuła Edytuj

Rozmowa dwóch uczniów o anime 20 sierpnia 2018

Yaku Zaishi opowiada Horo Guramu o Magical Pretty Girl Miyuki

Fabuła anime opowiada o magicznych dziewczętach, które za pomocą swoich mocy chronią świat przed złem. Siła ich mocy jest zależna od ilości fanów danej dziewczyny oraz odległości, w jakiej się od nich ona znajduje. Dziewczęta swoje zdolności wykorzystują, by pokonywać potwory - istoty żywiące się negatywnymi emocjami, mogące nawet wpływać na zachowania ludzi i zmuszać ich do złych uczynków.

Protagonistka anime to Miyuki, dziewczyna obdarzona magiczną mocą. Jest ona niesprawiedliwie traktowana przez inne magiczne dziewczyny, ponieważ ma znacznie mniejszą rzeszę fanów, a co za tym idzie - moc. Serial opowiada m.in. o zmaganiach Miyuki z posiadaniem podwójnej tożsamości.

Zgodnie z opinią Yaku Zaishi, serial jest świeżym spojrzeniem na gatunek, wyśmiewa stereotypy oraz podejmuje poważnie temat magicznych dziewcząt. Chłopak uważa anime za tak dobre, że kłóci się o to ze swoim kolegą, Horo Guramu.

Według YandereDeva, Magical Pretty Girl Miyuki jest typem serialu, który rozpoczyna się niewinnie, ale zmienia się w poważną oraz dziwną opowieść. Bohaterowie zaczynają doświadczać traumatycznych wydarzeń, pojawiają się sekwencje z wewnętrznymi rozmowami bohatera z samym sobą, okazuje się, że każda postać ma za sobą trudną przeszłość. Wraz z postępem akcji, bohaterowie zaczynają umierać/tracić części ciała/zapadać w śpiączki, każdy z nich cierpi w inny sposób, aż wreszcie na końcu wszystko zmienia się ciecz. W wyniku tego twórca otrzymuje pogróżki, dlatego decyduje się wypuścić film z ogromnym budżetem, przedstawiający alternatywne zakończenie w stosunku do serialu. Pomimo niesamowitych efektów specjalnych, zakończenie sprowadza się do tego samego. YandereDev wysnuwa wizję bogatego sadysty śmiejącego się na widok rozpaczy fanów, mających nadzieję na happy end.[1]

Bohaterowie Edytuj

Informacja:

Wszystkie informacje w tej sekcji są oparte o ten post na Reddicie i inne źródła.
MPGM - możliwe postacie

Możliwe postacie

Główną bohaterką anime jest tytułowa magiczna dziewczyna, Miyuki. Według Mullbery'ego, Miyuki to deredere oraz typowa, szczęśliwa, magiczna protagonistka.[2] Dziewczyna nie należy do najsilniejszych, dlatego inne magiczne dziewczęta nią pogardzają. Wiadomo, że Miyuki jest najpopularniejszą osobą w swojej szkole, lecz mimo to jej moc jest słaba. W każdym odcinku podbijałaby nowe pole (np. scenę muzyczną, vlogowanie), dzięki któremu mogłaby zyskać nowych fanów i większą siłę. Robiłaby to jednak nie z powodu chęci dominacji czy władzy, ale po to, by móc lepiej chronić świat.

MPGM - figurki

Magiczne dziewczęta, która mogą występować w anime

Przez większość czasu Miyuki musiałaby toczyć swoją walkę samotnie, jednak czasami na jej drodze pojawiałyby się inne postacie. Każdy odcinek skupiałby się na jednej magicznej dziewczynie, czasami pełniącej rolę antagonistki. Działoby się tak, ponieważ część z magicznych dziewcząt współpracuje ze sobą, aby chronić świat, lecz inna część woli rywalizować ze sobą o to, kto sięgnie wyżej, kreując kolejne skandale.

Jedną z głównych bohaterek miałaby być magiczna dziewczyna w stroju kąpielowym, która zyskała mnóstwo fanów ze względu na „duże walory”. Jednakowoż, moc magicznych dziewcząt pochodzi od osób, które prawdziwie kochają i podziwiają swoją idolkę.

Najpotężniejszą magiczną dziewczyną jest wielojęzyczna vlogerka, która posiada fanów na całym świecie. Większość magicznych dziewcząt jest ograniczona do walki na terytorium własnego kraju, ponieważ właśnie tam ma fanów, ale vlogerka może walczyć na dowolnym miejscu na Ziemi, bo jej fani znajdują się na całej kuli ziemskiej.

Easter EggEdytuj

Ayano jako Miyuki

Końcowe stadium przemiany Yan-chan w Miyuki

W aktualizacji z 31 października 2018 roku, YandereDev dodał ukryty Easter Egg, w wyniku którego Yandere-chan może przemienić się w Magiczną Dziewczynę Piękną Miyuki. Aby aktywować Easter Egg, gracz musi kolejno: podnieść różdżkę magicznej dziewczyny; wpisać na klawiaturze love and justice (z ang. miłość i sprawiedliwość); kliknąć C na klawiaturze dwa razy; podnieść różdżkę; kliknąć E na klawiaturze.

Od tej pory gracz ma możliwość atakowania NPCów za pomocą różdżki, klikając alt gr na klawiaturze.

Ciekawostki Edytuj

  • Oryginalnym planem YandereDeva na aktywowanie Easter Eggu było zebranie 10 mang.
  • 魔法少女 z ikony gry i plakatów oznacza dosłownie magiczną dziewczynę, a ミユキ - Miyuki.
  • "Miyuki" znaczy tyle co „Piękne Szczęście” – 美 mi to „piękny”, a 幸 yuki – „szczęście”.
  • YandereDev użył imion Miyuki oraz Sadako w swojej parodii świątecznej piosenki jako hipotetyczne imiona rywalek.
    • Lecz nie jest to ta sama Miyuki.[3]
  • Różdżka magicznej dziewczyny znajduje się w klubie teatralnym, ponieważ w zeszłym roku członkowie klubu stworzyli sztukę na podstawie fabuły anime, którą wystawili w sali gimnastycznej. Strój Miyuki zniknął, jednak różdżka się zachowała.[4]
  • Najpewniej ok. 25% (22-23) uczniów to fani anime Magiczna Dziewczyna Piękna Miyuki.[4]
  • W starszych wersjach gry o fabule anime rozmawiali Haruto Yuto i Sota Yuki.
  • Przed klubem gier znajduje się pięć figurek postaci z Magical Girl Pretty Miyuki. Pierwsza z nich symbolizuje samą Miyuki. Reszta z nich nie otrzymała oficjalnych imion, lecz twórca modeli - Qvajangel - nadał im fanowskie imiona - Telaina (zielona), Mermia (niebieska, oryginalny koncept - niebiesko-zielona[5]), Aria (żółta) i Flaria (czerwona). Potwierdził on, że Flaria jest tsundere.[6]
  • Twórca pozostałych 16 figurek stwierdził, iż czerwona figurka jest nawiązaniem do Yui Rio.[7]
  • Gra na konsolę łudząco przypomina grę Hong Kong 97 wydawaną na Super Nintendo Entertainment System (w skrócie SNES).

PrzypisyEdytuj

  1. https://redd.it/87xtle
  2. https://comments.deviantart.com/1/760533125/4639685296
  3. https://redd.it/9u5qei
  4. 4,0 4,1 https://www.redd.it/86ufeo
  5. https://imgur.com/qyYqDaW
  6. https://www.deviantart.com/qvajangel/art/Yandere-Simulator-Q-Chibi-Girls-683898424
  7. https://www.deviantart.com/kawaiisugarrose/art/Magical-Girl-Figurines-D-736060150