Wygląd listu.png

List (ang. Note lub Letter) – przedmiot, który można włożyć do szafek uczniów.

Rozgrywka[edytuj | edytuj kod]

Aby napisać do kogoś list, trzeba podejść do rozpiski, która znajduje się na jednym z filarów, na przeciwko drzwi na dziedziniec i kliknąć E po pojawieniu się opcji Find Locker (pl. Znajdź Szafkę). Wtedy należy kliknąć na profil ucznia, do którego chce się napisać i podejść do jego szafki, która będzie wskazana przez różową strzałkę.

Tematy listów[edytuj | edytuj kod]

Gracz może wybrać temat do rozmowy poprzez list. Możliwe, że w przyszłości zostaną dodane nowe tematy.[1]

Temat Czy da się użyć? Respondenci
Zaprzyjaźnienie się Tak Samotnicy
Niskie oceny Pupile nauczycieli
Walka ze złem Heroiczni Członkinie Samorządu Uczniowskiego

(tylko w Mission Mode)

Podejrzane działania Detektywi
Twoi przyjaciele Gnębicielki
Dusze towarzystwa
Media społecznościowe Fonoholicy
Twoja siostra Siostry Basu
Nadprzyrodzone zjawiska Członkowie klubu
okultystycznego
???????????? Kokona Haruka
???????????? Nie Osana Najimi
Opłacane randki Nieznani

Miejsce[edytuj | edytuj kod]

Miejsce spotkania na liście.png

Gracz może wybrać miejsce spotkania w liście spośród:

Miejsce Zastosowanie
W salach lekcyjnych Uczeń przychodzi do danej sali lekcyjnej.
Przy fontannie Informacje zawarte w osobnej sekcji.
Za szkołą Informacje zawarte w osobnej sekcji.
W magazynie N/A
Na dachu Informacje zawarte w osobnej sekcji.
Do zewnętrznej kafeterii Informacje zawarte w osobnej sekcji.

Fontanna[edytuj | edytuj kod]

Gdy gracz poprosi ucznia, by przyszedł do fontanny, to pojawi się opcja utopienia go w fontannie.

Za szkołą i zewnętrzna kafeteria[edytuj | edytuj kod]

Gdy gracz poprosi ucznia, by przyszedł za szkołę lub do zewnętrznej kafeterii, będzie mógł na niego zrzucić wiadro z cieczą, przez co pobiegnie się umyć i przebrać w szatni lub wiadro z ciężarkami, które po zrzuceniu zmiażdży ucznia.

Gdy gracz poprosi Horudę, by przyszła za szkołę, to pojawi się opcja zaoferowania jej pomocy z gnębieniem. Przez to następnego dnia będzie się kulić za żywopłotem, za Kyoshi i po podejściu do niej ona pójdzie zabić osobę z fotografii ukazanej jej.

Dach[edytuj | edytuj kod]

Gdy gracz poprosi ucznia, by przyszedł na dach, to wtedy pojawi się opcja zepchnięcia go, a w przypadku Kokony lub Horudy pojawi się również opcja zaoferowania im pomocy.

Czas[edytuj | edytuj kod]

Czas na liście.png

Gracz może wybrać godzinę, o której uczeń ma zacząć iść w daną lokację, co jej zajmuje parę minut w grze.

W przyszłości jeśli gracz poprosi o zjawienie się osoby wtedy gdy ta osoba ma coś do zrobienia wtedy to ta osoba powie coś w stylu „To źle. Nie mogę się spotkać. Mam już plany.”, co będzie oznaczało, że ta osoba nie przyjdzie.[2]

Zwinięty list[edytuj | edytuj kod]

List zwinięty w kulkę.png

Gdy gracz wybierze zły temat do rozmowy z uczniem, to ten zwinie i wyrzuci za siebie list, który zniknie na następny dzień.

Aktualizacje[edytuj | edytuj kod]

15 maja 2015 Dodano opcję wysłania listu do Kokony.
16 maja 2015 Od teraz przy pisaniu listu otoczenie w tle staje się zamazane oraz wtedy nie można wyjść z gry za pomocą klawisza Esc.
19 maja 2015 Usunięto możliwość wysłania listu do Kokony, gdy ta już stoi przy szafce.
20 maja 2015 Od teraz nie można trzymać broni, gdy się chce wysłać list.
25 maja 2015 Dodano animację znalezienia listu.
Usunięto możliwość wysyłania wielu listów do Kokony.
Poprowiono błąd, przez który Kokona znajdywała dwa listy w szafce, chociaż tylko jeden był do niej wysłany.
1 czerwca 2015 Usunięto możliwość wybrania godziny spotkania, która już minęła.
20 czerwca 2015 Poprawiono błąd, przez który Kokona szła w miejsce, które nie było zaznaczone przez gracza w liście.
21 sierpnia 2015 Usunięto możliwość wysłania listu, bez dowiedzenia się o problemach Kokony.
10 października 2015 Naprawiono dwa błędy:
  • Błąd, przez który Kokona nie sprawdzała szafki.
  • Błąd, przez który list w rękach Kokony zmieniał kolor.
15 listopada 2015 Dodano możliwość wysłania listu do Kokony, gdzie miejscem spotkania jest fontanna.
2 sierpnia 2016 Zaktualizowano animację znalezienia listu.
Gracz może wysłać list do Kokony, nawet bez wysłuchania jej rozmowy z Saki.
19 lipca 2017 Poprawiono widoczność listu w rękach uczniów, którzy go otrzymali.
20 sierpnia 2017 Usunięto możliwość odwrócenia uwagi przez śmiech lub radio uczniów sprawdzających list, który otrzymali.
15 maja 2018 Usunięto kawałek listu, który pozostawał nad głową Kokony, gdy ta znalazła list.
18 maja 2018 Kokona od teraz może zobaczyć list, zanim wyjdzie ze szkoły.
15 lutego 2019 Dodano możliwość napisania listu do każdego, prócz Senpaia.
Zmieniono tematy, którymi można przyciągnąć ucznia na spotkanie.
16 lutego 2019 Od teraz gnębicielki przyjdą na spotkanie o „soczystych plotkach”.

Ciekawostki[edytuj | edytuj kod]

  • Oryginalnie planem na swatanie było umieszczenie fałszywych listów miłosnych do szafki rywalki i jej wielbiciela.[3] Lecz to nie zadziałałoby i obydwoje by zrozumieli, że nie wysłali sobie listów, przez co misja zakończyłaby się niepowodzeniem.[4]
  • W przyszłości Yandere-chan będzie mogła wysyłać listy miłosne do Senpaia, dzięki czemu będzie mu poprawiać psychikę.[5] Będą one anonimowe, ponieważ Yandere-chan jest zbyt nieśmiała by wyznać swoją miłość Senpaiowi.[6]

Przypisy[edytuj | edytuj kod]

Treści społeczności są dostępne na podstawie licencji CC-BY-SA, o ile nie zaznaczono inaczej.