FANDOM

Dach od góry
Dach (ang. Rooftop) – lokacja znajdująca się w Akademi High School.

WyglądEdytuj

Na dachu znajdują się cztery wejścia, po jednym w każdym skrzydle. Każde wejście ma trzy, szare drzwi. Dwa z nich prowadzą do głównych części dachu, a jedne, mniejsze do bardziej prywatnej części, z której uczniowie aktualnie nie korzystają. Dach ma podłogę koloru białego oraz szare ogrodzenie. Ogrodzenie jest średniej wielkości, ale w południowo-zachodniej i południowo-wschodniej części dachu jest ono znacząco niższe. Z północnej części można zauważyć bieżnię. W południowej części dachu znaleźć można umywalkę, wiadro, mop, nóż i wybielacz. Na dachu znajduje się kilka ławek oraz szyby wentylacyjne w każdym skrzydle. Wszystkie tomy Notesu Życia można znaleźć tutaj. Midori Gurin stoi cały dzień na dachu, patrząc w telefon.

RozgrywkaEdytuj

Korzystając z obniżonych części ogrodzenia, na południowo-zachodniej i wschodniej części dachu, można ułatwić sobie możliwość pozbycia się zwłok. Mając pierwszy poziom wychowania fizycznego, możemy podnieść zwłoki i wyrzucić je przez niższe ogrodzenie dachu.

O 1:10 PM, w czasie przerwy na lunch Inkyu Basu i Sakoyu Basu idą na dach zjeść posiłek. Wtedy również mamy szansę ukraść pierścionek Sakyu, co pozwoli nam zwiększyć szanse na wydalenie Kokony. Obok miejsca ich rozmowy można postawić kamerę szpiegującą, a drugą taką można umieścić tam gdzie ma miejsce konwersacja Kokony i Saki.

Każdego dnia przed szkołą oraz podczas przerwy na lunch Horuda Puresu przychodzi poczytać książkę do południowo-zachodniej części dachu. Hoshiko Mizudori patroluje cały dach, pisząc posty na swoim blogu, przed lekcjami i po czasie sprzątania.

Uczniowie przychodzą na dach podczas czasu sprzątania, by rozproszyć kurz z gąbek. Wtedy jest czas na to żeby wyrzucić uczniów z dachu.

W poniedziałek, o 7:30 AM, Kokona udaje się na rozmowę telefoniczną, przy kafeterii. Mamy wtedy okazję napełnić wiadro wodą, krwią lub benzyną i wylać ją na rywalkę. Kokona pobiegnie wtedy do szatni, aby się umyć i przebrać. Również można ją zmiażdżyć, poprzez zrzucenie na nią wiadra z ciężarkami.

Jeśli poprosimy ucznia, aby opuścił dany obszar, wtedy pójdzie on do południowej części dachu.

Fałszywe samobójstwoEdytuj

Osobny artykuł: Zepchnięcie.

Saki Miyu i Kokona przeprowadzają tutaj rozmowę o w poniedziałek, w pobliżu północnego szybu wentylacyjnego, o 1:05 PM. Można podsłuchać ich rozmowę, chowając się za szybem wentylacyjnym. Kiedy rozmowa się zakończy, uczennice wrócą do reszty dziewcząt. Możemy wtedy napisać liścik do Kokony, z prośbą spotkania. Do wyboru jest kilka miejsc, ale by doprowadzić do fałszywego samobójstwa, należy zaprosić ją na dach. Kokona uda się, o określonej przez nas godzinie, na dach w miejscu, gdzie wcześniej rozmawiała z Saki. Kiedy podejdzie to ogrodzenia, należy nacisnąć klawisz E, aby ją zepchnąć.

Jeśli gracz nie pozbędzie się ciała, to następnego dnia na dachu pojawi się siatka uniemożliwiająca kolejne zepchnięcie.

Zaprzyjaźnienie/Zdrada Edytuj

Osobne artykuły: Zaprzyjaźnienie/Zdrada.

Trzeba wykonać to samo, co w przypadku fałszywego samobójstwa, lecz po przyjściu Kokony trzeba przycisnąć E dla „Offer Help”.

Sterowanie Edytuj

Osobny artykuł: Sterowanie.

Po włączeniu menu debugowania (po kliknięciu \) można wykonywać komendy związane z dachem;

Również po wypchnięciu Kokony czy też zrzuceniu wiadra z zawartością z dachu można kliknąć klawisz Q, aby zobaczyć miejsce gdzie te obiekty upadną.

Ciekawostki Edytuj

  • Dach został dodany w aktualizacji z 3 maja 2015 roku.
    • Jego wygląd minimalnie się zmieniał, dopóki nie zmienił się całkowicie 15 listopada 2015 roku.
    • Przed aktualizacją z 1 czerwca 2016 roku powodowało to, że Midori szła do tego miejsca.
  • Przed aktualizacją z 15 listopada 2015 roku, to na dachu można było otruć Kokonę.
  • Uczniowie, którzy kiedyś przebywali na dachu podczas przerwy obiadowej, obecnie idą wtedy do kafeterii.
  • Zrzucając wiadro bez przyciśnięcia E nie wyrządzi ono nikomu krzywdy.