Budo Masuta (prawdziwe imię: Budo Masuyama) – uczeń Akademi High School oraz przewodniczący klubu sztuk walki.

Wygląd[edytuj | edytuj kod]

Budo ma ciemnoszare włosy i oczy, a w grze jest obecnie trzecią postacią po Ayano i Taro, z tym kolorem włosów i oczu. Jego fryzura jest taka sama jak u Haruto, ale odwrócona. Na głowie nosi bandanę z japońskimi znakami, jako znak rozpoznawczy swojego klubu. Ubiera się w domyślny mundurek, chyba że gracz dostosuje go inaczej. Podczas zajęć klubowych zakłada kimono. Na lewym ramieniu nosi czerwoną opaskę z wizerunkiem yin yanga, symbolizującą to iż jest przewodniczącym klubu sztuk walki.

Opis[edytuj | edytuj kod]

Budo jest popularną osobą w Akademi High, znaną ze swojej przyjaznej i przystępnej postawy, potężnej sylwetki i niezaprzeczalnych umiejętności w sztukach walki. Odkąd został przewodniczącym klubu sztuk walki, otrzymał pas zwycięzcy i jest uważany za najsilniejszego chłopaka w szkole.

Budo został liderem klubu sztuk walki pokonując poprzednią liderkę klubu, która odeszła z niego, po pokonaniu przez jej własnego ucznia. Krążą plotki, że powodem dla którego Budo zdecydował się poświęcić sztukom walki jest to, że zaczął żywić silne miłosne uczucia do poprzedniej liderki klubu i rozpaczliwie chciał jej zaimponować. Budo zawsze zmienia temat, gdy jest o to zapytany, lecz nie zaprzecza, ani nie potwierdza tych plotek.

Budo bardzo rzadko mówi źle o innych, jednak wiadomo, że wyraża silną niechęć do osób, które znęcają się nad słabszymi i do delikwentów. Szybko oferuje pomoc każdemu, kto jest nękany przez innego ucznia, mówiąc jasno, że „jeśli walczysz z nim, to walczysz również ze mną”.

Osobowość[edytuj | edytuj kod]

Budo jest heroiczny. Jeśli będzie świadkiem morderstwa, będzie próbował obezwładnić Ayano. Jeśli protagonistka nie ma przy sobie broni, obezwładni ją od razu, a jeśli ma, będzie mieć możliwość walki z nim, przy czym wygraną będzie zabicie Budo. Jeśli zobaczy samo ciało, podobnie jak pupilek nauczyciela, pobiegnie do swojej wychowawczyni. Jeżeli gracz będzie chciał zrobić mu zdjęcie, zdziwi się i będzie nam przyglądał się z zaintrygowaniem, podobnie jak nauczycielki.

Według jego profilu, nie jest w stanie odrzucić wyzwania. Zawsze jest „Gung ho” i entuzjastyczny, oraz czasami trochę uparty, zwłaszcza jeśli chodzi o sztuki walki.

Zadanie[edytuj | edytuj kod]

Począwszy od aktualizacji z 16 lipca 2020 r. zadanie Budo zostało zmienione. Jednak Budo nadal prosi gracza o pomoc w odrobieniu pracy domowej.

Jednak w demo gry, jego zadaniem może być przekonanie Raibaru aby wróciła do klubu na ostatnią lekcję, aby chłopak mógł opanować jej techniki nauczania, ponieważ wie, że dziewczyna nadal uczęszcza do szkoły po tym, jak porzuciła klub sztuk walki. Powiedział, że czasami zastanawia się, czy sam nie przyczynił się do tego, że Raibaru rzuciła klub. Gracz może wykonać to zadanie rozmawiając z Raibaru i prosząc ją o powrót do klubu sztuk walki, aby dziewczyna mogła dać Budo ostatnią lekcję.

Opcja rozmowy z Raibaru będzie możliwa po zaakceptowaniu zadania Budo.

Interakcje[edytuj | edytuj kod]

Gdy Budo przebierze się w kimono i stanie przed oknem w klubie sztuki walki lub w jednym z ogrodów Japońskich, można z nim przeprowadzić specyficzne interakcje.

  • Informacje – Budo przedstawia podstawowe wiadomości na temat klubu.
  • Dołącz – w tej opcji pytamy go o zgodę na dołączenie do klubu. Jeśli jesteśmy członkami innego klubu, Budo odrzuci naszą prośbę - nie można brać udziału w dwóch zajęciach klubowych naraz.
  • Opuść – jeśli jesteśmy członkami klubu, możemy wybrać tą interakcję, by opuścić klub sztuk walki, nie można jednak ponownie do niego dołączyć.
  • Działalność – ta interakcja jest dostępna jedynie między 5:00PM a 5:30PM. Jeśli wybierzemy tą opcję, będziemy ćwiczyć wraz z innymi członkami klubu aż do końca szkolnych zajęć, czyli do 6:00PM. W pełnej wersji gry, jeśli nie będziemy brali udziału w działalności klubu przez tydzień, automatycznie zostaniemy z niego wyrzuceni.
  • Boksowanie – ta interakcja daje możliwość treningu przed starciem z delikwentami, bez obawy o zdrowie protagonistki. Została dodana 13 września 2018 roku.

Relacje[edytuj | edytuj kod]

Budo podekscytowany Raibaru.

Raibaru Fumetsu[edytuj | edytuj kod]

Nie są znane dokładne relacje między Budem a Raibaru, lecz wiadomo, że Budo darzy ją dużym szacunkiem. Po pokonaniu Raibaru, ta oddała mu tytuł przewodniczącego klubu.[1]

Ciekawostki[edytuj | edytuj kod]

  • Jego imię i nazwisko, z języka japońskiego, można przetłumaczyć na „mistrz sztuk walki” (jap. 武道マスター wym. budo masuta)[2].
  • Jego sylwetka została ukazana w filmiku „Osana Progress Report and Mission Mode Update”, zaś w filmiku „March Progress Report” został pokazany oficjalny art Budo.
  • Mimo tego, że jest przewodniczącym klubu sztuk walki, jest jedynie najsilniejszym chłopakiem, gdyż w całej szkole najsilniejsza jest Osoro Shidesu.
  • Druelbozo, zaprojektował model wymyślonego przez fanów brata Budo, tak zwanego Rokuro Masuta, jednak jak sam przyznał nie jest on kanoniczny.
  • Nie istniałaby możliwość związku pomiędzy Budo a Ayano, gdyż jej miłość do Taro jest zbyt silna.[3]
  • Prawdopodobnie jest najstarszym z przewodniczących klubów.[4]
  • Jeśli Kaga stworzyłby robota do ćwiczenia sztuk walki, to Budo uznałby go za bezużytecznego, ponieważ uważa że sztuki walki są z serca i duszy[5].
  • Jeśli społeczność chciałaby zmiany fryzury Budo, to YandereDev wolałby zmienić jego fryzurę na taką, która byłaby bardzo podobna[6].

Przypisy[edytuj | edytuj kod]